TW160 omgebouwd voor Atlas Rostock GmbH

Deze machine is aangepast zodat deze op meterspoor kan rijden. Door middel van het  eenvoudig verwisselen van vulringen kan deze machine ook op 900mm. spoor rijden.

De machine is ook uitgevoerd met steunpoten en nieuwe gereedschapkisten.

 

2e Atlas TW180WSR voor Strukton Rail nv

Vandaag hebben we de tweede machine uit een serie van 4 mogen leveren aan Strukton Rail nv uit België.

Deze Atlas TW180WSR spoorwegmachine is compleet uitgevoerd naar de wensen van Strukton met o.a.

-zwaar spoorstel.
-spoorwegverlichting.
-last moment beveiliging, incl. hoogte en zwenkbegrenzing.
-elektrische en handmatige noodpomp.
-extra werkverlichting.
-extra hydraulische functies.

Uiteraard zijn ook alle verplichte aanpassingen gedaan om aan de NEN EN 15746 te voldoen.

 

TW180WSR met hoogwerker

Onlangs hebben we voor Van Oosterwijk Molenschot BV een nieuwe Atlas TW180WSR spoorwegmachine mogen afleveren.

Deze machine is zeer compleet uitgevoerd en is o.a. voorzien van;

  • zwaar spoorstel
  • (parkeer)remmen op de lorrycilinders
  • spoorwegverlichting
  • last moment beveiliging, incl. hoogte en zwenkbegrenzing
  • handmatige noodpomp
  • extra werkverlichting
  • extra hydraulische functies.
  • hoogwerkbak

TW180WSR voor Strukton Rail nv

Vandaag hebben we de eerste machine uit een serie van 4 mogen leveren aan Strukton Rail nv uit België.

Deze Atlas TW180WSR spoorwegmachine is compleet uitgevoerd naar de wensen van Strukton met o.a.

-zwaar spoorstel.
-spoorwegverlichting.
-last moment beveiliging, incl. hoogte en zwenkbegrenzing.
-elektrische en handmatige noodpomp.
-extra werkverlichting.
-extra hydraulische functies.

Uiteraard zijn ook alle verplichte aanpassingen gedaan om aan de NEN EN 15746 te voldoen.

 

Kobelco rupskrol voor Strukton

Strukton Rail Equipment heeft veel Atlas spoorwegmachines in gebruik maar deze Kobelco rupskrol is een unieke verschijning in het machinepark van Strukton. Wij als Van Tetering B.V. uit Steenbergen zijn trots dat wij voor Strukton deze unieke rail oplossing hebben mogen ontwikkelen en produceren.

Met behulp van de opdruk en zwenkmogelijkheid in de onderwagen kan de machine in en uit het spoor gezet worden zonder beschadiging van tracks, spoorrail en bestrating. Door de rupsaandrijving is er minimale beschadiging van ballastbed en kan er over gelegd spoor buiten de dwarsliggers gereden worden. Naast de optimale stabiliteit kan door het links en rechts apart uitschuiven van deze rupsen ook gewerkt worden naast een perron. De machine is uitgevoerd met hydraulisch aangedreven railstellen om zich over spoor te kunnen verplaatsen.

Door middel van het extra bijgebouwde scherm zijn alle extra bijgebouwde functies te bedienen en zijn een overvloed aan schakelaars bespaard gebleven.

Hans van Driel B.V. uit Tiel leverde de Kobelco SK140SRLC-5. Voor meer informatie over Hans van Driel B.V. en een film van deze machine in actie klik hier

Krol 180 WSR geleverd aan Strukton Rail

Nummer 56 alweer. Deze machine met tier 4 final motor voldoet aan de strengste milieu eisen.
Deze machine heeft o.a. :

• Nieuw type cabine ( meer zicht rondom )
• Nieuwe elektronica (tiptoetsen dashboard )
• Zwaardere assen voor de onderwagen
• Climate control

Verder is hij uitgebreid met de vaste wensen van Strukton rail

Krol geleverd aan Strukton België 180WSR met LMB

De allereerste 180sr spoorkraan met de tier 4-final motor met ad blue. Tevens nieuwe cabine met vergrote bovenuit en ruitenwisser motor. Ook is deze machine uitgevoerd met de nieuwe elektronica die al bekend is vanuit de 05 serie. Ook heeft Atlas gekozen voor een zwaardere uitvoering van de NAF assen. Kortom een mooie nieuwe uitvoering met de vertrouwde robuuste opbouw die u gewend bent van ons.

Geleverd aan Strukton Rail ONTROESTER

Een ontroester voor 2 spoorstaven in een werkgang.
Rijdend over rail met 4 spoorwielen van 200mm.
Kokerframe voor montage van aandrijvingen met vorken voor ophanging spoorwielen.
Gemonteerd aan krol doormiddel van snelwissel koppeling.
Voorzien van 2 aandrijvingen voor wisselbare stalen kom borstels.
Stelinrichting om bij slijtage van borstels de druk op de rail te corrigeren.
Aandrijving via 2 hydraulisch aangedreven motoren welke in serie geschakeld zijn
om gelijkloop te kunnen garanderen.
Lengte: 1500 mm.
Breedte: 1680 mm.
Hoogte: 950 mm.
Gewicht: 775 kg.