Krol geleverd aan Strukton België 180WSR met LMB

De allereerste 180sr spoorkraan met de tier 4-final motor met ad blue. Tevens nieuwe cabine met vergrote bovenuit en ruitenwisser motor. Ook is deze machine uitgevoerd met de nieuwe elektronica die al bekend is vanuit de 05 serie. Ook heeft Atlas gekozen voor een zwaardere uitvoering van de NAF assen. Kortom een mooie nieuwe uitvoering met de vertrouwde robuuste opbouw die u gewend bent van ons.

Geleverd aan Strukton Rail ONTROESTER

Een ontroester voor 2 spoorstaven in een werkgang.
Rijdend over rail met 4 spoorwielen van 200mm.
Kokerframe voor montage van aandrijvingen met vorken voor ophanging spoorwielen.
Gemonteerd aan krol doormiddel van snelwissel koppeling.
Voorzien van 2 aandrijvingen voor wisselbare stalen kom borstels.
Stelinrichting om bij slijtage van borstels de druk op de rail te corrigeren.
Aandrijving via 2 hydraulisch aangedreven motoren welke in serie geschakeld zijn
om gelijkloop te kunnen garanderen.
Lengte: 1500 mm.
Breedte: 1680 mm.
Hoogte: 950 mm.
Gewicht: 775 kg.

Geleverd aan Van Oosterwijk Molenschot

Er is wederom een 180WSR special afgeleverd aan de firma Van Oosterwijk uit Molenschot. Na de 180sr xxl “special” vorig jaar weer een andere variant met afneembaar lorriestel d.m.v. snel wisselsysteem. Er kunnen 3 verschillende aan nl: gewoon/tram/meterspoor. Deze zijn uitwisselbaar met de opvolgende 180 voor de firma. Uiteraard is deze machine voorzien van LMB/overdruk/werkbak/verlenggiek en diverse andere extra opties

Opnames bij een uniek bedrijf

Maandag zijn er opnames geweest bij een zeer uniek bedrijf. Bent u benieuwd waar dit over gaat? Zondag 16 oktober zijn wij om 13.30 uur te zien in het TV programma “Ondernemen doen we Zo On Tour”. Dit TV programma is te zien op RTL7.

Geleverd aan Strukton Rail Equipment BV

Hydraulisch aangedreven ‘zuigunit’ speciaal aangepast aan de wensen van Strukton.

Vijftigste Atlas-krol feestelijk afgeleverd

Ruim 15 jaar na de komst van de eerste Atlas-krol is op vrijdag 9 september de 50e machine bij Strukton Rail Equipment afgeleverd. De kraan heeft een hijsvermogen van maximaal 10 ton en een geavanceerd beveiligingssysteem. Tijdens een feestelijke bijeenkomst sprak Harold Verbruggen over de meest krachtige kraan van dit type op de Nederlandse markt.

De ontwikkeling van deze kraan-op-lorries is in een prettige samenwerking met veel partijen tot stand gekomen. Vanzelfsprekend staat hijsveiligheid bovenaan. Mede vanwege wettelijke bepalingen is de krol voorzien van een LMB-systeem. Deze lastmomentbeveiliging van de firma Pat Krüger moet onverhoopt kantelen van de kraan voorkomen. Verantwoordelijk voor de ombouw van kraan naar krol is de firma Van Tetering, die gespecialiseerd is in spoormachines.