Zeventiende Atlas spoorwegkraan voor Van Oosterwijk Rail (incl. video!)
Spoorkraanverhuurbedrijf en familiebedrijf Van Oosterwijk uit Molenschot is onlangs eigenaar geworden van hun zeventiende(!) Atlas spoorwegmachine. Mede door een goedkeuring voor het Belgische spoor (Infrabel, tram en meterspoor) en het Nederlandse spoor (ProRail, tram en metro) is Van Oosterwijk zeer flexibel inzetbaar met deze Atlas 160Wsr.
Zoals alle Atlas spoorwegmachines van Van Oosterwijk is ook deze weer zeer compleet uitgerust door Van Teteringmet o.a. hoogwerkbak, Last Moment Beveiligingssysteem, spooronderstel met wisselassen en steunpoten.
Specialisme
Deze Atlas 160Wsr met dubbele cabine is door de specialisten vanVan Tetering Grondverzet- en Spoorwegmachines B.V.in Steenbergen omgebouwd tot spoorwegmachine. De ombouw van basis machine naar spoorwegmachine vergt veel tijd en aandacht. Denk hierbij aan o.a.: spooronderstel met wisselassen, Last Moment Beveiligingssysteem, hoogte- en zwenkbegrenzing, rangeerkoppelingen, middenstempels, extra verzwaard contragewicht en overdruksysteem.
Daarnaast is de spoorwegmachine voorzien van diverse praktische opties en veiligheidsopties zoals een brandblusser, EHBO-box, kortsluitkabel, milieupakket, afsluitbare kisten tussen lorrie, spoorwegverlichting, achteruitrijdsignalering, extra werkverlichting, extra handel voor constant rijden. De Atlas 160Wsr is afgeleverd met een verlengarm van 1,6 t.b.v. de hoogwerkbak. Deze bak is 1 meter breed, 1,8 meter lang en 1,1 meter hoog. Ook deze is compleet uitgerust met onder andere bedieningspaneel, 24V aansluitingen, storingsdisplay en noodpomp.