Atlas spoorwegmachine voor VolkerRail

Onlangs heeft VolkerRail uit Dordrecht een nieuwe en zeer compleet uitgeruste Atlas 180WSR spoorwegmachine in gebruik genomen. Kemp Groep en Van Tetering danken VolkerRail voor het jaren lange vertrouwen en wenst hen wederom veel werkplezier met de nieuwe spoorkraan.

De Atlas 180WSR weegt ca. 24 ton en heeft een stage V motor. Deze spoorkraan is standaard o.a. uitgerust met een dubbele cabine, alle functies, overdruk systeem, centrale smering, proportionele bediening en een compressorinstallatie. Voor optimale veiligheid en perfect zicht rondom is de machine voorzien van 10 LED-werklampen, een 360 graden camera systeem en spoorwegverlichting.

De configuratie van de machine is nauw afgestemd met de wensen van de ‘vaste’ machinisten groep en de benodigde bovenleidings-activiteiten om zware hijswerkzaamheden veilig te kunnen uitvoeren.

Leverancier Pat-Kruger heeft het LMB-systeem (Last Moment Beveiliging) en jib programma opgebouwd. Het spooronderstel en de toebehoren zijn verzorgd door Van Tetering. Het complete Solex spooronderstel (verzwaarde uitvoering) is voorzien van vorksysteem, 4 Trelleborg banden binnenzijde en aan de buitenzijde inclusief rangeerkoppelingen, afsleepstang en transportbevestiging. Verder een set gereedschapskisten, hydraulische stempels links en rechts, parkeerrem onderwagen (hydraulisch) remmen op spoorwielen, opbergruimte op lorries en extra verzwaring in lorries en een zware bakcilinder. De machine is afgeleverd compleet met Telejib (3x uitschuifbaar) en een hoogwerkbak.

Over VolkerRail
Traditioneel is VolkerRail een spooraannemer. Een deel van de werkzaamheden heeft betrekking op preventief onderhoud en storingsherstel, de overige werkzaamheden hebben betrekking op vervanging en aanleg van nieuw spoor. In de loop der jaren heeft VolkerRail ook veel andere activiteiten op infrastructureel gebied ontwikkeld in het domein van industrie, tram en metro.